Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Na dnu stranice imate modifikovanu anketu, pogledajte, glasajte ...
* Stalna tema, RC tezga . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* O radovima na modelu Stuka pročitajte ovde ...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2017 ...
* Uslužni radovi / test letovi u Sezoni 2017 ...
*Nov međuprojekat Piper J-3 ...


2017. jan. 13.

Junkers Ju-87B Stuka - IX deo

Pored sitnih doterivanja površine, isekao sam i poklopac kabine modela
Ispred "firewall"-a sa donje strane napravio sam blok od balze
Kad se osušio lepak, sledelo je oblikovanje,
pa malo gitovanja i nalepljenje blokova  u šta se fiksira kapotaž

U međuvremenu pokušao sam da namontiram držač motora na blok od motora, ali... Kod Stuka, kapotaž je relativno uzan, i tu mena šanse da se namontira motor Zenoah G62 a da se on ne iseče. Na sve to, trebalo bi seckati sa obe strane, jer sa jedne strane ne bi stao karburator, a sa druge auspuh
Rešenje postoji, ali opet, dok naručim drugi deo za karburator, pa platim poštarinu, pa nađem majstora za auspuh, pa za isti naručim delove, ah, ne isplati se. Rešio sam da ovajm motor postavim u oglase, a da uzmem neki drugi, npr. DLE ili DA, gde pri kupovini možete birati gde da bude auspuh.

Kao kod ostalih delova, blok sam presvukao sa epoxy smolom - staklenom tkaninom
Već dobro poznat redosled, šmirglanje, pa špric git, pa šmirglanje, pa doterivanje površine po potrebi, da bi dobio željeni kvalitet
Postavio sam kapotaž, već sam bio radoznao kako sve to izgleda
U svakom slučaju, na dobrom sam putu
Deo, koji je ispod kapotaža, a nema potrebe da se farba u boji modela, ipak mora da se zaštiti malo od ulja, ili od masnoće što izlazi sa dimom iz auspuha. Pvo sam naneo špric git, a posle i farbu prljave bele boje
Dok traju poslovi na mnoidelu, u međuvremenu mi se ukazala prilika da kupim jedan polovan motor, ZDZ50NG Češke proizvodnje
Nakon konsultacije sa više modelara, ispostavilo se da će biti dovoljan jak da podigne Stuku
Ogroman prednost kod koncepcije, da je karburator iza motora, te neću imati potrebe da isečem kapotaž i da karburator viri van kapotaža. Još jedan prednost, da sam uz model dobio običan auspuh, što ide sa strane, kao i "Pitt's style", što ide iza motora
Motor ima elektronsko paljenje, tako da nema potrebe sa starterom, već ću moći da ga ušamarim rukom.

Kapotaž sam isekao, i napravio sam rupe preko kojih se fiksira na trup
Nakon fiksiranja kapotaža, mogao sam da označim položaj motora, a da osovina izlazi baš na sredini otvora kapotaža. Izbušene su rupe, i motor je postavljen
Stubiće moramo napraviti nove, jer su ovi kratki (izrada je već u toku)
Postavio sam i auspuh
Ipak ću morati malo da isečem kapotaž, pošto motor nije na sredini bloka, već malo u stranu, da bi osovina izašla na sredini prednjeg otvora

Pošto je motor na mestu, mogao sam da ga skinem sa trupa, i da ga namontiram na probnu konzolu, da vidim kako radi. U međuvremenu sam izbušio i rupe na elisi, sa kojem ću ga probati
U planu je bilo da ga upalim dana 19.04.2017., ali zbog padavine, nisam mogao. Zašto je datum važan podatak?! Pa, zato što je danas celo prepodne padao sneg!!! 

Dok je vreme loše, radi se malo na krilu modela. Kao što znate, ovaj model ima fiksne stajne strapove, a oko trapova imaju takozvane gaće. Oni se fiksiraju na krilo, ali moram naći rešenje da imam pristup korenu trapova, po potrebi. Da ne bi samo dva šrafa držao gaće za krilo, napravio sam jedan okvir, u šta će da se ulegnu
U sledećem koraku, isekao sam poklopac od špera na šta se fiksira okvir
Kad se sve to namontira, izgleda ovako:
Iako imate detaljan plan modela, nekad i za rešavanje sitnih stvari, razmišljate više časova, da bi na kraju sve leglo kako treba. 

Sastavio sam model, i izneo sam ga van radionice, da ga pogledam i sa daljine
Moćno izgleda, nema šta. Osim doštelovanja uglova trapova, to je to. Sviđa mi se to što sam video. 
Nakon fiksiranja okvira u koren gaće točkova, sledelo je doterivanje gitom
Nakon šmirglanja viška gita, presvukao sam ih sa staklenom tkaninom - epoxy smolom
Obrađeni su koreni gaća stajnih trapova i napravljeni su poklopci servoa
Da se radi o mom prvom ozbiljnijem projektu, vidi se i na nekim početničkim greškama, ali šta je tu je. Kako pokušavam da rešim poklopce servoa, na šta ću fiksirati servoe, moram malo modifikovati same okvire gde će se fiksirati poklopac
Inače poklopce sam napravio od špera, a servoi se fiksiraju na blokove od tvrdog drveta, kojeg mi je pripremio kolega, moj imenjak, Gabor
Korak po korak, poklopci sa servoima dolaze na svoja mesta
Pošto je došlo kraj radova na krilima, mogao sam da ga pripremim za lepljenje panel linija i nitni. Nakon detaljnog pregleda površina, opet sam naneo jedan tanak sloj špric gita

Nastavak radova, sledi...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése