Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2016. márc. 22.

Piper J-3 Cub


Piper J-3 Cub - odličan je model, pogotovo za RC pilote, početnike. Široka krila iznad trupa, velike repne površine čine model stabilnim i sporim pri letu i sletanju. Konfiguracija stajnog trapa "taildragger" ide u prilog početnicima, takvi modeli lakše se sleću. Proizvođač modela, Hangar9, isto ima u ponudi model sa razmahom krila od 1800mm, koji može da se sastavi kako sa glow, tako sa elektro motorom. Krila su od dva dela, tako da ni transport, ni skladištenje modela ne stvara probleme...

Pre par dana, do radionice je stigla pošiljka, relativno velika kutija, a u njoj, malo modifikovani J-3
Model je oštećen, i meni je pripao čast da ga popravim. Iako sam u par navrata već pričao sa vlasnikom modela, ipak sam se iznenadio kad sam video u kakvom je stanju 

U svakom slučaju, biće mi izazov da ga sredim. Neće biti posao od par dana, i neće biti dovoljno par kapi lepka i po koje zamene letve, planka
Ali, pošto sam ne samo RC pilot, već i modelar, sa zadovoljstvom ću raditi i na ovom modelu
Vlasnik modela, kolega Darko mi je ispričao kako mu je pao model. Kaže da je model samo kružio i nije mogao da ga istrimuje, da mu bi na kraju upao u kovit, a nije uspeo da ga izvuče. Čim sam video model, odmah sam znao razlog:
- prvi, vertikalni stabilizator nije u istoj osi sa sredinom trupa, već je krivo nalepljen...

- drugi, kormila dubine nisu bili u istoj ravni. U ovom slučaju, jedan servo pokreće oba kormila dubine, koji niju međusobno povezani, ali zato morate da obratite pažnju kad radite fino trimovanje pokretnih površina...
- treći, sa leve strane trupa, gde nalegne horizontalni stabilizator, nisam siguran da je nalepljen kako treba, u 90 stepeni...
- četvrti, ljudski faktor. Kad model propadne na jedno krilo, i upada u kovit, nemojte napraviti grešku i vući palicu visinskog kormila ka sebi, jer sa time samo ubržavate pad modela. Prvo ide izravnanje, eleronima i kormilom pravca, pa tek onda možete da korigujete visinu modela. Ali, tačno znam taj osećaj, taj momenat, kad vidite da vam propada model, i radite sve, samo da ga izvučete, i ja sam prošao tu lekciju... 

Prvo sam pogledao šta treba da se sredi, da se promeni, da se nov deo napravi. Pa, da krenemo redom...

Trup modela

Najviše je oštećen kapotaž, vatreni zid, ležište stajnog trapa


Krilo modela

Na levom krilu su polomljena 4-5 polurebra, i zadnje, celo rebro, kao i eleron
Desno krilo je isto oštećen, pogotovo zadnje rebro, tj. spoj levog is desnog krila


Rep modela

Horizontalni i vertikalni stabilizator moram da odsečem, i da ga vratim nazad kako treba
Vrh kormile pravca je polomljen
Kad bolje razmislim, lakše bi mi bilo da napravim jedan model od nule, ali pošto je Darku stalo do modela, rešiću mu. Meni uvek teško pada kad vidim da ljudi oštete, polome model, a posle ga bacaju. Naravno, postoji granica, gde se već ne isplati popravljati model, ali opet... 

Saniranje modela Piper J-3 Cub

Krilo modela

Pošto je već model popravljen, krilo je presvučen u dve, tri nijanse žute boje, pa crni vrhovi krila, rešio sam da skinem svu foliju. Biće mi lakše da ga popravim, a na kraju, biće lepši ceo model. Dok sam ja skidao foliju, moja lepša polovina je napravila šablon, po kojem ću napraviti nova polurebra i zadnje rebro


Skinuti staru foliju, pravi je izazov
Skidanje stare folije je pravi izazov

Repne površine modela

Vrh kormile pravca je polomljen. 
Odsekao sam foliju oko pukotine, i nalepio sam ga na mesto

Vlasnik modela je odustao od popravke, te model ostaje za mene. Kad će doći momenat da ga popravim, popravimo, ne znam. U svakom slučaju biće pisano o tome. Dotle ga kačim na zid... 

Nastavak teksta o modelu, možete pratit u temi, na linku ispod:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése