Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2012. jún. 2.

Junkers Ju-87 Stuka - II deo


Pošto mi se oslobodio radni sto, promenio sam plan. Na red je došao leva uška


Kao i kod desne uške, zakucao sam donju ramenjaču i balzu 6x6mm


Poređao sam rebra i pregledao sam kako nalegnu na ramenjaču


Nakon male dorade zalepio sam ih


Počeo sam radove i na horizontalnom stabilizatoru. Isto sam prvo fiksirao ramenjaču a posle kontrole zalepio sam i rebra



U levu ušku ulepio sam gornju ramenjaču kao i letvu što spaja prednje delove rebara


Na horizontalcu sam ulepio gornju ramenjaču


Između rebara ulepio sam blokove od balze, u šta ću da lepim šarke



Sa zadnje strane fiksnog dela horizontalca dolazi još jedna letva od balze, što spaja sva rebra


Isekao sam letvu isto od balze, što spaja prednje krajeve rebara. Letvu sam usekao na mestima gde treba da ulegnu rebra



a posle sam i ulepio


Na rebro W8 radi ojačanja nalepio sam polurebro od špera 6mm debljine


Na rebara sam nalepio letvu na šta treba da nalegne plank i ulepio sam ploče od špera i balze oko ramenjača



Kad sam pisao o izrade desne uške, mislim da nisam napisao da je jako važno kako sečete ove pločice od balze. Da bih imao efekata, godovi balze treba da idu vertikalno nasprem ramenjače. 
Prvo sam sa mašinicom skinuo višak balze


 a zatim sa finijom šmirglom sam nastavljao



Obradio sam i ivicu balze letve, da bi plank lepo nalegao.
Kao i kod desne uške, sa lenjirom sam proverio visine rebara. Na dva rebara sam trebao dolepiti tanak sloj od balze



Nakon što smo pregledali, doštelovali Extru, u društvu Pićuke nastavio sam rad na krilu...
Prvo sam skinuo višak balze sa ta dva rebra. Dok je Piću sekao balzu, ja sam lepio plank



Izravnao sam zadnje delove rebara i nalepio sam plank



Pošto nemam dovoljno čiode da bih izplankirao i fiksni deo horizontalca, radovi su se nastavljali sutradan. A trebao sam da spremam i modele za letenje  ;namig
Povadio sam čiode i sa obe uške sam odsekao višak planka, letve, i ramenjače


Malo sam obradio otvore gde prolaze produžeci od centroplana, i sastavio sam krilo


Znači, ogroman je  (:sok:)


Malo sam se iznenadio kad sam sastavio centroplan sa uškama. Mislio sam da će naleći jedan na drugi, ali nije tako. Ostao je malo prostora, što ću morati naknadno da popunim, obradim


U međuvremenu sam radio i na fiksnom delu horizontalca...
Iako na planu nisu napisali, posle konsultacije sa Mirčetom, sa prednje strane ramenjače, ulepio sam pločice od 2mm balze


Obradio sam zadnju letvu da bih mogao da nalepim plank.


Na par rebara sam morao nalepiti balze zbog visine, i nalepio sam dodatnu letvu na šta nalegne plank sa prednje strane


Po planu je predviđen plank debljine 1.5mm, što sam i nalepio



Kad sam povadio čiode, spojeve sam izravnao, a sa krajeva sam odsekao višak letve, planka



Na centroplanu označio sam gde tačno dolaze ležišta stajnih trapova i probušio sam onu ploču od špera


Sa gornje strane stavio sam blok od drveta, u šta sam stavio one matice sa kandžama


Kad ću ulepiti rebro W4 posle ću ceo taj deo ojačati sa staklenom tkaninom i epoxi smolom.
Ušrafio sam i stajne trapove, da vidim da li uglovi stoje kako treba



Dok tražim po netu još neka rešenja u vezi centroplana, radove nastavljam na horizontalcu... Na red je došao i pomični deo...
Prvo sam zakucao letve, a posle sam nalepio i rebra



Ulepio sam i ojačanja od balze, u šta ulaze šarke


Tu sam sad stao malo, jer nešto mi nije jasno. Kako vidite na slici, dve strane povezuje čelična šipka u obliku slova U. Kako piše na planu, između prvog i drugog rebra treba da se ubaci blok od balze, u šta ulazi šipka, a plankiranje se radi sa šperom... Ili sam ja nešto pogrešno shvatio mmmm


Dok se i tu nađe odgovor, radove sam nastavio na flapsu i eleronu leve uške...
Po planu, na letvu od 6x6mm balze se samo nalepe rebra isto od balze, debljine 2.5mm.  Ja to nisam tako uradio. Prvo sam označio gde dolaze rebra, pa sa malom turpijicom sam usekao letvu. Tako sam mogao rebra sigurnije ulepiti u letvu. Mislim da su ovako ipak jači oni spojevi. Spoljna rebra sam radio sa balzom od 3mm.




Na pokretnom delu horizontalca između prvog i drugog rebra treba skroz da se zatvori. Tu ulazi čelična žica u obliku ćiriličnog slova P što povezuje dve strane. Kao što piše po planu, ulepio sam šper debljine 1.5mm


Proverio sam visinu letve i rebara a zatim sam nalepio plank od balze 1.5mm


E, pošto sam završio radove na CAP-u i na Extra-i, nastavljam sa Štukom...
Još pre neko veče sam ulepio blok od balze u šta će da ulazi čelična šipka u obliku ćiriličnog slova P



Usekao sam šarkice, od čega ide ukupno šest komada. Obeležio sam sredivu letve


Prvo sam ih usekao u fiksni deo



Označio i isekao sam mesta i na pokretnom delu


Ovako izgleda kad su spojeni



Nakon što sam isplankirao donju površinu pokretnog dela horizontalca...


... odšmirglao sam višak planka


Napravio, tj. odšmirglao sam i višak letve na pokretnom delu, gde dolaze šarke. Ugao sam uzeo sa plana, ali mislim da neće biti potrebe za ovolikim otklonom



Hteo sam da nastavim sa eleronima i flapsovima, ali...



Što sam dobio u kitu, one male ploče od špera, u što treba da se ušrafi servo horn, na većem flapsu i na eleronu ide samo do pola rebra. Mislio sam da napravim druge ploče, pa da idu od rebra do rebra...



... ako  to uradim i to je neka plus težina. Inače i one fabričke bi se zalepile i na plank, normalno, sa unutrašnje strane. Površine nisu velike...
Pošto sam se dvoumio, pregledao sam strane forume ko, šta je radio...
Te male ploče od špera će da budu dovoljni. Tu prednju letvu treba malo iseći, i svaka ta ploča ulazi 3mm i u tu letvu. 
Prvo sam isplankirao donje površine levog elerona i flapsa


posle sam ulepio šper ploče u šta će se šrafiti servo horn, i ulepio sam male letve isto od špera što treba da ojača mesto gde dolaze, mislim da možemo nazvati šarkice. Ulepio sam i mali blok od balze, što dolazi na sam kraj elerona



Dok se sušio lepak, nastavio sam sa unutrašnjim, malim flapsovima


Kad se osušio lepak, ćerkica je povadila čiode. Ja sam odšmirglao višak balze sa elerona i flapsa



Nakon što je zalepljen plank sa donje strane malih flapsova, skinut je sa radnog stola 


grubo sam odsekao višak balze


Finu obradu je odradila Anet


Kao i kod elerona i srednjeg flapsa, i tu sam ulepio potrebna ojačanja od šper ploče 


Delove posle lepljenja obično ostavim preko noči da se lepo osuše...
Pošto još mi se nije spavao, zamenio sam plan na radnom stolu i počeo sam sa desnom eleronom i flapsom. Koraci su isti, kao kod leve strane. 


Na donje površine elerona i flapsa desnog krila, nalepio sam plank. Ulepio sam i potrebna ojačanja od špera


Odšmirglao sam višak balze sa rebara, i ovi delovi su dobili svoj oblik, po planu


Pre nego što sam počeo plankiranje, slikao sam delove pored lenjira, da bih tačno znao gde se nalaze ojačanja



Na list od 1.5mm balze, naneo sam mere pokretnih površina. Konturi su malo već u odnosu na delove



Evo kako izgledaju isplankirani eleroni, flapsovi


Pošto krilo ne mogu da radim dalje, hteo sam da isplankiram donju površinu horizontalca. Pre plankiranja na horizontalcu bi još trebalo da se napravi veza između dve strane pokretnog dela, ali... Razmišljao sam, ali i posle razgovora sa Cokom, rešio sam da pokretni deo horizontalca ostavim odvojen, i da stavim dva servoa. Tako mi je i na P-47, kao i na Extra 260... Sa takvim rešenjem servoi se rasterete, ali i ako ne daj Bože zakaže jedna strana, još sa drugom polovinom mogu da sletim model. E, sad... Ne znam još tačno koliko mesta mi ostane na kraju trupa, jer što se tiče servoa vertikalca, ne bih radio pull-pull na sajle, već bih ga ugradio isto na kraj trupa. Onda bi ga povezao sa čeličnom šipkom, što mi deluje sigurnije od sajle, ali i rešenje istog je jednostavniji. Onda ne trebaju bovdeni, pa vođice za bovdene itd., itd. 
Sve to može da se izračuna sa planova, ali rešio sam da počnem radove na trupu, pa onda ću tačno videti koliko mesta imam, koji servo gde mogu da ugradim.
Nastavak radova možete pratiti ovde

=====================================================================

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése