Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2011. dec. 22.

Restauracija elise motornog zmaja


Evo jednog posla, pa baš i ne tipičnog za moj hobi, ali opet, u nekom smislu ima veze sa modelarstvom...
Naime, još negde 2010. godine od poznanika i pilota motornog zmaja, Dušana Zahara, dobio sam jednu drvenu elisu. Kako je on pričao, ta elisa je pravljena po nekom ruskom nacrtu, a trebalo je da bude namontiran na motor od 20 konjskih snaga. 
Elisa je bila ofarbana u belu boju, ali je površina dosta popucala pa sam rešio da ga sredim malo, a posle će služiti kao ukras na zidu   



Otklanjanje farbe sam počeo sa šmirglom, ali to bi išao jako sporo i teško. Po preporuci sad već bivšeg člana našeg tima, Karolja Božovića, da probamo sa specijalnom preparatom, bila je dobra odluka


Na jedan deo elise sa četkom smo naneli tu tečnost, i ostavili nekih petnaestak minuta da vidimo šta će se dešavati. Posle par minuta, na površini su se pojavili mali mehurići


E onda smo se bacili na posao. Karči je mazao tečnost, a ja sam počeo da špaklom da skidam farbu sa elise



Kad smo skinuli farbu, posle smo primetili da ispod ima i po koji sloj od staklene tkanine. Na sreću, ovaj tečnost je skidao i staklenu tkaninu





Posle tri godine sam se opet dohvatio elise... 


Dva šrafa koja su služila za balansiranje, izvadio sam, i ulepio sam drvene čepove rade lepše obrade površine


Dok se sušio lepak, drugu stranu sam premazao sa akril kitom


Prošlo još šest godina od kad elisu nisam ni pipnuo. Odavno smo ukoračili u sezonu 2020. i eto ukazala se prilika da nastavim radove na elisi. Odšmirglao sam višak gita 


i naneo sam jedan tanak sloj špric gita da vidim gde treba još da se dotera


Kad sam odradio, odneo sam ga kod drugara Gabora, ko je inače stolar da bi naneo malo deblji sloj akrilnog kita


Nakon malo šmirglanja naneo sam prvi sloj crne boje



Evo i konačnog izgleda elise


a dobio je i svoje mesto, na zidu



=====================================================================

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése