Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2011. nov. 10.

Graupner Sky Hero - pregled/tuning modela

Pošto smo redovno ukoračili u jesen, samim tim došlo lošije vreme, nije bilo  izlazaka na livadu, uzeo sam model da pregledam, da promenem motor i ESC, i da popravim sitna oštećenja...
Razlog za promenu motora možete pročitati na kraju teksta
 Graupner Sky Hero I

Pošto sam ove sezone često za poletenje i sletanje modela koristio malo tvrđi teren (čitaj zemljani put), plank od balze na kraju trupa se malo oštetio



do prvog rebra sam isekao plank


od 3mm špera sam isekao potrebno parče za dopunu




pošto je tu zid trupa dosta tanak, i da bi šper imao veću površinu gde da nalegne, sa unutrašnje strane tog dela trupa dodao sam 3x3mm letvice od balze



Nalepio sam na trup ono parče od špera


Opet sam izmerio težinu modela, i nakačio sam ga na wattmeter



Težina modela je 2413g. 

U međuvremenu mi je stigao i motor Aeolian C3548-1100kv i ESC 85A, pa sam mogao opet da proverim brojke...
Konstatovali smo da ta baterija sa kojim sam radio merenja je pri kraju, pa sam po preporuci iskusnog modelara ipak ostavio motor sa 900kv, ali sam naručuo elise 11x7 sport i 11x8.5 sport...
Dok sam čekao na isporuku obradio sam nalepljen deo


od 2mm balze sam isekao čepove za sam kraj trupa, i za svaki slučaj sa staklenom tkaninom i epoxi smolom sam ojačao



Posle 24h sam mogao ojačani deo da obradim i da presvučem sa monokotom 



Nakon što su stigle elise 11x8.5 i 11x7, opet provera brojki sa elisom 11x8.5, baterijama 4000mAh 4S i evo rezultata:
- sa baterijom Flightmax koja je već pri kraju, podaci su 470W 35A na punom gasu
- sa baterijom Turnigy, na punom gasu 14.80V, 620W, 41A (max. opterećenje ne bi smeo da bude preko 43A )

Sezone 2012 model je dosta leteo. Pošto i ćerkica počela da leti i izjasnila se da joj je dosadno da leti na elektro jedrilici, ovaj model je bio najbolji za učenje. Ja poleteo model, a ona ga leti dva puta po 3-4 min. po bateriji i posle ja slećem



Čak se oprobala i na Čenejskom sportskom aerodromu



Jednom prilikom tokom letenja, motor je davao neke interesantne zvukove, pa sam joj predložio da ne leti više, već kad dođemo kući proverimo šta se dešava oko motora. Treba da napomenem, ovaj motor je služio i na modelu Fun Fly, tako da ima par sati leta u njemu. 


Primetio sam da se olabavio ležište prednjog stajnog trapa. Pokušavao sam da stegnem šrafove, ali su se samo okretali u prazno. Pošto nikakav prilaz nisam imao "firewall"-u sa unutrašnje strane, napravio sam mali otvor sa donje strane trupa


Kad sam povadio šrafove primetio sam da je popustio spoj "firewall"-a i planka trupa


Za lepljenje koristio sam 5 minutni epoxy lepak. Postavio sam i dve stege, da se to zalepi kako treba


Dok se sušio lepak, razmontirao sam motor, proverio sam osovinu, ležajeve i zazor. Posle pregleda sam lepo prebrisao i sastavio sam ga...
Kad se osušio lepak, sa novim šrafovima vratio sam ležište trapa, a na otvor sam  nalepio parče bele folije. Od sad, tu ću imati pristup tim šrafovima


Nakon što sam namontirao i motor, sledelo je proba


Ti zvukovi su bili zbog trzaja, nakon ove sitne popravke, nestali su.



SEZONA 2015.

Dosta vremena je prošlo od kad nisam pisao ništa u ovu temu, o ovom modelu. Kako ste već mogli čitati, model služi za obuku RC pilota. Ako još niste pročitali, onda izvol'te: Obuka letenja za RC pilote, početnike

Prilikom premeštanja modela i slučajno zakačim kormilo pravca. Kod mene je zlatno pravilo, ako se nešto zakači, ili udari, odmah sledi pregled udarenog dela, pa čak i celog modela


Primetio sam, da je popustio lepak kod donje šarkice, dok srednja se slomila, ali...


... kad sam bolje pogledao, onda sam primetio da je i gornja šarkica oštećena, ali da je do oštećenja došlo ranije. Kad?! Ne pitajte, nemam pojma 
Bolje da ne pomislim šta bi se desilo ako npr. prilikom letenja popusti po koja šarkica. Evo još jednog primera zašto treba sa vremena na vreme da detaljno pregledate svoje modele 


Nije bilo pitanje šta ću uraditi. Povadio sam sve šarkice i ugradio sam nove



Na vertikalnom stabilizatoru, mesto šarkica je bilo dosta široko, pa sam odlučio da ulepim male čepove od balze, i posle da napravim nove otvore



Odsekao sam višak balze i napravio sam nove otvore za šarkice


Ulepio sam šarkice i vratio sam na mesto kormilo pravca




Model je bio spreman za buduće letove

SEZONA 2016.

Za ovaj model svojevremeno sam imao tri baterije. Pošto u mojoj floti služi od 2009.-te godine, te baterije su polako propale. Doduše ostao sam na jednoj bateriji, ali rekoh, ajd da ne bude da model nije leteo, izneo sam ga na aerodrom. 


Model jeste početnički, ali me još dan danas oduševljava kako lepo leti



Kad mi se leti bez razmišljana, bez neke posebne koncentracije, onda se uhvatim ovog modela


Pošto smo zadnjeg vikenda jula, 2017-te prolazili pored sportskog aerodroma Čenej, stali smo da bi leteli model


Duvao je jak vetar, ali pošto odlično poznajem model, nisam razmišljao da li da ga poletim, ili ne...

Ponašanje bez razlike u odnosu na prethodni period, nakon toliko godina, još uvek odlično leti...

Već odavno smo ukoračili u sezonu 2018.-te, a model je preleteo kod novog vlasnika. Od sad će sluziti malo blize čenejskom aerodromu



U mojoj floti je sluzio 2009-2018  
 Bio mi je drag model, na njemu sam naučio dosta toga oko pilotiranja 

===============================================


 Foto album


=============================================================


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése