Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2011. szept. 20.

Sukhoi SU-31 3D II deo


Sezone 2011 model je ipak izvađen iz ćoška. Zašto je model završio u ćošku radionice, priču imate u temi
Sukhoi SU-31 3D . Rekao sam da ne vredi da se popravlja, uzeo sam ga u ruke, i počeo sam da ga rasklopim. Baš me je interesovalo koliko je model oštećen. Već u više navrata se dešavalo da oštećenje izgleda strašno, a kad se skine monokot i otklonim izlomljene delove, tek onda se vidi realna slika o oštećenju. Ovom prilikom to sam znao sigurno, da na trupu nema pomoći, to mora nov da se napravi. A što se tiče krila, horizontalca i vertikalca, jeste bilo pukotina ali sve se da popraviti. Dok sam ja polako rasklapao model, ćerkica je skidala monokot


Zalepio sam sve polomljene delove, čak sam trebao da pregledam svaki spoj, neki su hteli da popuštaju, pa sam ih zalepio



Ćoškovi krila su bili oštećeni, to sam sanirao, i krajeve krila sam isto ojačao


Rešio sam, da ovaj put, spojevi fiksnih i pokretnih površina ne budu rešene sa šarkicom, već sam dodao malo balze, da bih kasnije mogao da te ivice odšmirglam po uglovima i posle se zalepe sa specijalnom trakom






Jednu šarku sam ostavio na vertikalcu, jer tu se pokretni deo vertikalca spaja sa trupom.
Sa unutrašnje strane krila sam napravio male nogice, gde se fiksiraju servoi elerona, a tu dobije mesto i prijemnik




Za te otvore sam napravio male poklopce, da bih u svakom momentu imao pristup servoima, prijemniku


Dok su radovi bili u toku, i dok se lepak sušio, polako sam nacrtao trup



U međuvremenu, centralni deo krila i poklopci servoa elerona su ojačani sa epoxy smolom-staklenom tkaninom


Posle 24h, kad se smola osušila, odsekao sam višak tkanine. U sledećem koraku sa monokotom sam presvukao krilo i repne površine.



Prošlo je dosta vremena od kad nisam radio na modelu. Tačnije, zadnja fotka je napravljena 11.11.2011.da, da, dve godine su jako brzo prošle. Pa, našao sam malo vremena da radim i na ovom modelu... 

Plan sam nalepio na dasku i preko njega sam stavio providnu foliju da se lepak ne zalepi za papir


Kao ojačanje trupa, koristio sam karbonski cev 6x6 mm


Postavio sam i uzdužne letve i povezao sam ih sa poprečnim letvicama



Nakon što sam ulepio skoro sva rebra...



... skinuo sam konstrukciju sa plana i pogledao sam da li stoji sve gde treba da stoji



Pošto je sve stajao kako sam mislio, jednu stranu trupa sam isplankirao...


... pa i drugu...


Nakon plankiranja trupa, prosekao sam trup gde prolazi krilo i horizontalni stabilizator



Pre nego što sam ih ulepio, premerio, proverio sam sve pet puta, jer tu ako pogrešite sa uglovima krila u odnosu na horizontalac i na trup, onda morate rasturati sve ili model vam neće nikako leteti... 
Kad se osušio lepak, nalepio sam kormilo dubine...


... pa i vertikalni stabilizator


Kad se sve osušio, isekao sam mesto za šarkicu kormila pravca


Prosekao sam mesta za dva repna servoa...


... i sledelo je presvlačenje trupa sa monokotom




Kad sam završio sa presvlačenjem, namontirao sam elerone i kormilo pravca...
Model je bio 95% odrađen i ponudio sam ga ovako na prodaju




Težina praznog modela je bio 210g. 


Pošto nije bilo nijedne realne ponude za prazan model, rešio sam da ga završim. Nakon izrade držača motora, ugradio sam motor Hacker a20-22l, ESC Hacker x-20 pro, servo Dualsky DS3003




Nakon ugradnje, sledelo je kontrola servoa pomoću servo testera...


... pa kontrola pravca okretanja motora i nameštanje otklona...


... i na kraju ono najvažnije, provera centra težišta (CG)



Kad je bilo sve na mestu, proverio sam težinu modela. Za malo da padnem u nesvest, zbog poletne težine od 624g  

Ta težina mi nije dao mira, pa sam pokušao da namestim težište sa manjom, 3S 1000mAh baterijom, a da se ne dodaje puno nekorisnog tereta, tj. olova



Dvadesetak grama možda nije puno, ali, ostalo mi je da vidim kako se ponaša model pri letu.

Konačno, dana 07.06.2014. našao sam par sati slobodnog vremena i izašao sam na teren, da poletim model




Evo i jednog video priloga:



Fotka iznad se odnosi na to da je model ostao u komadu posle "maiden flight"-a   Što se tiče motorizacije, leglo bi malo jači motor, jer morao sam konstantno da ga držim na nekih 70-80% gasa. Sa druge strane, ovaj model nikad nije bio bezprekoran. Čak šta više, mislim da je bio i malo težak u odnosu na svoju veličinu. 

Nakon test leta ponudio sam model na prodaju koji je nakon par nedelja preleteo u Ištvanovu flotu


Model je leteo u mojoj floti 2009-2014

===============================================

Foto album

=====================================================================





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése