Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2011. júl. 8.

EDGE 540 by Flyer


Pošto postoji više planova za ovaj model, ja sam se odlučio za DemonGti's Edge 540. 
Tu pored plana i mera, dobije se i kratko upustvo za izradu i sastavljanje modela. Neke stvari sam malo modifikovao, ali da krenemo od početka...
Delovi su isečeni od 10mm debelog stirodura


Krila su profilisana, u planu stoji da su rebara od stirodura, mada mislim da je balza bolja varijanta, ili kako sam u ovom slučaju radio, ulepio sam čamovu letvicu i posle nije bilo potrebe za posebno ojačanje krila


Profilisanje se dobije spajanjem, lepljenjem dva sloja stirodura, sa prednje strane na samoj ivici, a sa zadnje strane na širem delu, posle se tu iseku i eleroni



Profil je jako dobro ispao, nisam pogrešio sa ovakvom rešenjem



Posle dolazi još jedno parče, od tog se oblikuje napadna ivica a i ojačava prednju stranu krila



Isekao sam elerone, krajeve krila sam zatvorio sa balzom da bi malo dobio na dužini, pošto krilo malo ulazi u trup ( na planu nije tako rađeno ) pa da ne izgubim na rasponu. Ovako je ispao kraći samo za 5mm.



Trup sam isekao prema obliku krila i zalepio sam dve stranice i donji deo trupa



Dok se lepak sušilo ( treba najmanje 24h ), počeo sam raditi na horizontalcu i vertikalcu. Horizontalac i vertikalac su ojačani. U horizontalac, na sredinu sam stavio balzu 4x8 mm a celom dužinom čamovu letvicu 2x8 mm. U vertikalac sam stavio čamovu letvicu 2x8 mm




Kad sam i to završio, sastavio sam model da vidim koliki će da bude, kako će izgledati



U sledećem koraku sam napravio držač motora i nos modela. Držač motora sam pravio od 4mm debelog špera. Na šperu sam isekao otvore za vazduh zbog hlađenja motora, i rupice gde sam našrafio motor. Nos modela je isto od stirodura




Sa dvokomponentnim lepkom sam nalepio šper na stirudur, a kasnije sve zajedno na trup. Sa gornje strane sam dodao još jedno parče stirodura, što služi i kao ojačanje a ispod njega ulazi i žljeb od kabine


Sa donje strane trupa gde dolazi stajni trap, ulepio sam parče špera. Sa tanjim slojem stirodura sam povezao šper i nos modela


Kad se sve to lepo osušilo, obradio sam nos modela sa donje strane, u trup sam uvukao produžne kablove za servoe horizontalca i vertikalca, i nalepio sam gornji, zadnji deo trupa



Na krilu sam isekao mesta za servoe, ugradio sam servoe, kao i šarkice za elerone. Ulepio sam i letvice što spajaju krila


U trup sam napravio jednu klupicu od špera, na što sam nalepio čičak traku. Tu je mesto za bateriju. Napravio sam ga malo dužeg, da bih mogao pomerati bateriju napred nazad po potrebi. Npr. ako se promeni baterija, najverovatnije se pomeri i centar težišta, i sa pomeranjem baterije može da se namesti kako treba, kako je po uputstvu.


U sledećem koraku sam ulepio krila u trup. Tu sam morao biti jako pažljiv, jer tu svaka sitna greška, svaki milimetar na kraju može negativno da utiče na geometriju, samim tim i na ponašanje modela.



Ulepio sam horizontalac i vertikalac


Na mestu gde prolazi krilo preko trupa, zid trupa je ostao dosta tanak, a morao sam nekako rešiti i fiksiranje skidajuće kabine. Ugradio sam parče špera, što spaja gornje dve strane trupa, a u isti šper sam ugradio i magnete što fiksira kabinu


Obradio sam i gornji deo nosa



Za farbanje modela sam koristio finiš lak na vodenoj bazi, sa dodavanjem DIPI pigmenta. Na napadnu ivicu sam nalepio jedan sloj japan papira. 




Sa donje strane sam koristio drugu kolor šemu, zbog lakšeg prepoznavanja položaja modela priliko letenja



Sledeo je ugradnja motora, elektronike, stajnog trapa sa točkovima i na kraju nameštanje težišta.


Podaci o modelu:
Raspon krila : 1160mm
Motor: KDA 36-10L 1185kv
ESC : Dualsky XC4018 40A
Prop.: APC 12x6
Servo : 4x HXT900 9g
Bat. : 2200mAh 3S


Prvi let modela je bio baš interesantan. Iako sam težište namestio po uputstvu, model je bio jako repat. Evo i video:



Kako sam već napisao, klupica baterije je tako nemaštena da mogu pomeriti bateriju. Težište sam lako rešio tako da sam bateriju stavio malo bliže nosu modela. Posle sam ga opet poleteo:



Na modelu slaba tačka je držač stajnog trapa. To se stalno izlomi. Model trenutno visi na zidu, moraću smisliti neko rešenje za tu slabost.


Što se tiče utisaka, pa oni su pozitivni. Na početku još nisam ni slutio kako će model da leti. Mislim da je model sasvim oK za neke osnovne vežbe akrobatike, ali ne treba očekivati od njega neke žestoke letove. Ali ako nameravate da ukoračite u svet ozbiljne akrobatike ili 3D letenja, ovaj model je jako dobar za prve korake.

Rešio sam i ojačanje, fiksiranje, slabost stajnog trapa. Kod tih stirodur modela i nije tako jednostavno rešiti neke stvari, ali eto, posle malo mozganja našao sam rešenje. Šper ploču, što drži stajni trap, pomoću dva šrafa sam našrafio na klupicu od baterije a naknadno i zalepio sa lepkom







Dana 17.09.2011., model je preleteo u Robertov hangar. 

U sastavu flote je leteo 2010-2011 godine.

========================================


You Tube snimci:


⬋⬋⬋


==========================================================









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése